7 oktober 2019

Publicatie | Een samenhangend curriculum ontwerpen in de driehoek

Hoe kunnen partnerschappen Samen Opleiden een gezamenlijk curriculum vormgeven dat recht doet aan beide contexten én aan de leervragen van de student? In het ontwerpnetwerk ‘Een curriculum in samenhang’, een initiatief van het Platform Samen Opleiden & Professionaliseren, zijn trio’s van studenten, schoolopleiders en instituutsopleiders uit het primair en voortgezet onderwijs op zoek gegaan naar antwoorden op deze vraag. De zoektocht leidde tot waardevolle inzichten voor zowel de deelnemers als de begeleiders van het ontwerpnetwerk, Miranda Timmermans en Chris Kroeze.

In deze publicatie vertellen de deelnemers en de begeleiders over hun ervaringen en de uitgangspunten die het ontwerpnetwerk heeft opgeleverd. Ook wordt een handreiking gedaan om partnerschappen Samen Opleiden te stimuleren zelf aan de slag te gaan met het implementeren van de werkwijze van het ontwerpnetwerk.

Download publicatie


Nieuws 13 december 2019

Vereniging Hogescholen presenteert agenda voor toekomstbestendige lerarenopleidingen

Hogescholen zetten zich de komende jaren in voor de vernieuwing van lerarenopleidingen, om te voldoen aan de toenemende en veranderde […]

Meer lezen »

Nieuws 10 december 2019

Sectorraden presenteren advies ‘Slimme Verbindingen’ aan ministers van onderwijs

Kennis uit onderzoek helpt bij innovatie en het verbeteren van de onderwijskwaliteit. Maar hoe zorgen we voor een optimale verbinding […]

Meer lezen »