Als vervolg op de scholing vanuit het Platform Samen Opleiden & Professionaliseren, verzorgd door Miranda Timmermans en Chris Kroeze, ontwikkelde het partnerschap De Noord-Hollandse Samenscholing een set gesprekskaarten om leertrajecten op maat vorm te geven. De kaarten – bestaande uit een inleiding en drie specifieke kaarten gericht op leeropbrengst, maatwerk en leerroute – ondersteunen school- en instituutsopleiders, praktijkbegeleiders en studenten bij het structureren van driehoeksgesprekken. De gesprekken helpen doelen en verwachtingen helder te formuleren en zorgen ervoor dat alle betrokkenen optimaal kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van de student. De set is ontworpen als harmonica en daardoor handzaam in gebruik.
Het partnerschap Samen Opleiden op basis van de visie op het leren van de leraar, een samenhangende en consistente leeromgeving. Deze leeromgeving ondersteunt (aankomende) leraren in hun leer- en ontwikkelproces als professional. Er is sprake van een gezamenlijke verantwoordelijkheid, verbinding tussen theorie en praktijk, en samenhang en verbinding tussen het leren op het opleidingsinstituut en op de werkplek.
Bekijk thema