MBO
PO
VO

Analyse | Kritische Reflecties voor de ontwikkelingsgerichte peer review

De Kritische Reflecties van vijftien partnerschappen Samen Opleiden & Professionaliseren uit po, vo en mbo zijn geanalyseerd. In de Kritische Reflectie formuleren partnerschappen hun ontwikkelvragen als basis voor de ontwikkelingsgerichte peer reviewdag en geven zij context en toelichting. De analyse biedt inzicht in de thema’s die aan bod komen in de Kritische Reflecties en geeft tips en aanbevelingen voor het benutten van het Kwaliteitskader.

Gerelateerde items

3 oktober 2024

De commissie beoordelingsgerichte peer review van DUS-I heeft het evaluatieverslag van een groot aantal beoordelingsgerichte peer reviews gepubliceerd. Dit verslag geeft inzicht in de ervaringen en voortgang van de 13 aspirant-partnerschappen die in 2020 zijn gestart. Daarnaast zijn begeleidingsgesprekken gevoerd met partnerschappen die in 2021 en 2022 zijn begonnen.

Publicaties & links
8 september 2024

Deze notitie biedt, binnen de context van Waarborg 1 uit het Kwaliteitskader Samen Opleiden & Inductie, inzicht in de visie op leren en opleiden. Aan de hand van voorbeelden wordt het onderscheid tussen leren (het proces van de leraar-in-opleiding) en opleiden (de rol van de opleiders) uitgelegd. De notitie benadrukt het belang van een gezamenlijk […]

Praktijkvoorbeelden & interviews
2 februari 2023
Praktijkvoorbeelden & interviews
2 februari 2023

Kwaliteitscultuur

Als er sprake is van een kwaliteitscultuur hebben alle betrokken binnen het partnerschap Samen Opleiden oog voor kwaliteit en wordt vanuit een gedeelde visie in een open dialoog met alle actoren gewerkt aan de verbetering van kwaliteit binnen het partnerschap. Dit betekent dat regelmatig een open gesprek wordt gevoerd over aandachtspunten, waarin het geven en ontvangen van feedback centraal staat.

Bekijk thema