28 september 2020

Onderzoek | De effecten van de begeleiding van startende leraren

De Rijksuniversiteit Groningen deed, onder leiding van universitair hoofddocent Michelle Helms-Lorenz, onderzoek naar de effecten van begeleiding van docenten tijdens de eerste drie jaar van het lesgeven op de middelbare school. Het betreft een vijfjarig onderzoeksproject.

Het onderzoek richtte zich zowel op de begeleiding van startende leraren in het hele land als specifiek in het noorden van Nederland. Dit heeft geresulteerd in twee eindpublicaties. Beide rapportages geven inzicht in de stand van zaken van de begeleiding van startende leraren. Ook worden er aanbevelingen gedaan om de effecten van de begeleiding te vergroten. Lees hier in een artikel uit Trouw meer over het onderzoek en de belangrijkste resultaten.

Download eindrapportages


Nieuws 26 oktober 2020

Terugblik | De week van Samen Opleiden

De lerende leraar in de schijnwerpers We kijken met veel plezier en voldoening terug op ‘De week van Samen Opleiden’ […]

Meer lezen »

Nieuws 26 oktober 2020

Update | Pilots kwaliteitskader en peer review

In het voorjaar kondigden we aan: in 2020 en 2021 vinden pilots plaats om de werkwijze van de ontwikkelingsgerichte peer […]

Meer lezen »