PO
VO
Platform-product

Rapportage | Onderzoek ‘Huisacademies in kaart’

Op welke manier organiseren schoolbesturen professionalisering van leraren? En welke ambities hebben schoolbesturen met hun – veelal nog intern gerichte – huisacademie? Antwoorden op deze vragen en meer leest u in dit verkennende onderzoek waar 75 huisacademies aan hebben meegewerkt.

Gerelateerde items

Publicaties & links
15 januari 2025

Hoe positioneert jouw huisacademie zich? Richt je je vooral op de eigen organisatie, of zoek je ook samenwerking met andere scholen en organisaties in de regio? De komst van onderwijsregio’s maakt deze vraag actueler dan ooit. De dialoogkaart helpt coördinatoren en betrokkenen om in gesprek te gaan over visie, reikwijdte en toekomstgerichte keuzes. Ontdek hoe […]

Publicaties & links
31 mei 2021

In het VO-magazine van april staat een mooi artikel over het Opleidingshuis van Academie Tien, een openbare scholengemeenschap voor vmbo-tl,havo en vwo in Leidsche Rijn. De school maakt deel uit van het (aspirant) partnerschap Samen opleiden en professionaliseren Utrecht van de onderwijsstichting Nuovo | 2021

Praktijkvoorbeelden & interviews
13 mei 2019

Hoe zorg je voor meer afstemming tussen huisacademies en opleidingsscholen en andere professionaliseringsinitiatieven, in het kader van de doorlopende lijn van leraar-in-opleiding, starter naar ervaren leraar? En hoe maak je dat realiseerbaar en financierbaar? Wij spraken met Lobke Baars en Frank Crooijmans, manager en regievoerder Opleiden bij huisacademie Quriuz, over deze vragen.