1 november 2019

Terugblik | Hoe kom je samen tot een goed inductietraject voor starters?

Een goede begeleiding van startende docenten helpt om docenten te behouden voor het beroep, talenten tot bloei te laten komen en professionele ontwikkeling te bevorderen. Donderdag 31 oktober 2019 verzamelden lerarenopleiders en betrokkenen vanuit het mbo, vo en po voor een themabijeenkomst van het Platform Samen Opleiden & Professionaliseren over het benutten van een professionele leergemeenschap (PLG) bij de ontwikkeling van inductietrajecten.

In deze bijeenkomst deelde Patricia Brouwer van het Expertise Centrum Beroepsonderwijs (ECBO) de eerste uitkomsten uit het praktijkonderzoek ‘Co-creatie van inductietrajecten in het mbo’. In het onderzoek wordt Startwijzer gebruikt, om systematisch en onderzoekend inductietrajecten en beleid te verbeteren (zie startwijzermbo.nl en startwijzervo.nl). Jan Beukelaar (Friesland College) presenteerde zijn ervaringen in de praktijk, en de onderzoekende aanpak om tot een verbetering van kwaliteit van inductietrajecten te komen.Voor meer informatie, lees het uitgebreide verslag van de bijeenkomst inclusief verwijzing naar diverse relevante artikelen.

Download verslag


Nieuws 23 januari 2020

Actueel | ‘Kwaliteitskader Samen Opleiden & Inductie en werkwijze peer review’ voorlopig vastgesteld

Goed nieuws! Op 10 januari 2020 is door de bestuurders van de vijf sectorraden het ‘Kwaliteitskader Samen Opleiden & Inductie […]

Meer lezen »

Nieuws 21 januari 2020

Podcast Samen Opleiden | #2 De Peer Review

In aansluiting op de vorige aflevering van de Podcast Samen Opleiden over het landelijke Kwaliteitskader Samen Opleiden & Inductie schijnt […]

Meer lezen »