2 december 2019

Publicatie | Het Transformatorhuisje

Hoe kan het complexe proces van het opleiden van aanstaande leraren op de werkplek zichtbaar worden gemaakt? En hoe kun je als opleider verdieping aanbrengen in het leren van studenten? Aan de hand van inzichten en methodieken in het opleiden van aanstaande leraren op de werkplek ontrafelen Bob Koster en Judith Stappers de complexiteit van het werkplekleren. De lezer wordt uitgedaagd het leren van aanstaande leraren te verdiepen aan de hand van de metafoor van het ‘Transformatorhuisje’, waarin hoogspanning wordt omgezet in laagspanning.

Download katern


Nieuws 13 december 2019

Vereniging Hogescholen presenteert agenda voor toekomstbestendige lerarenopleidingen

Hogescholen zetten zich de komende jaren in voor de vernieuwing van lerarenopleidingen, om te voldoen aan de toenemende en veranderde […]

Meer lezen »

Nieuws 10 december 2019

Sectorraden presenteren advies ‘Slimme Verbindingen’ aan ministers van onderwijs

Kennis uit onderzoek helpt bij innovatie en het verbeteren van de onderwijskwaliteit. Maar hoe zorgen we voor een optimale verbinding […]

Meer lezen »