5 oktober 2020

Podcast Samen Opleiden | #6 In gesprek met Anko van Hoepen, PO-Raad

In  De week van Samen Opleiden (5 t/m 9 oktober 2020) spreekt gastvrouw Marceline Schopman, kort maar krachtig, met vertegenwoordigers uit de onderwijskoepels over kansen, uitdagingen en beoogde successen van Samen Opleiden. Het centrale thema: de lerende leraar in de schijnwerpers.

Het interview met Anko van Hoepen, vicevoorzitter van de PO-Raad, stelt de lerende leraar duidelijk in de schijnwerper. Hij benadrukt het belang van kwaliteit en van investeren in onderwijs. Anko bewondert hoe snel scholen tijdens de pandemie waren overgestapt naar afstandsonderwijs. Ook heeft dit jaar de betekenis van de leraar voor de aansluiting op de verschillende thuissituaties van kinderen verduidelijkt. De partnerschappen zijn de afgelopen maanden uitgedaagd in hun samenwerking.

Luisteren

Luister mee: direct online of via Spotify, Apple Podcasts (iTunes) of Stitcher.

Interessant?

Deel deze aflevering met anderen en abonneer u op ons kanaal in uw app. De volgende aflevering vindt u ook in de eerstvolgende nieuwsbrief en op de website van het Platform Samen Opleiden & Professionaliseren.

Podcast Samen Opleiden

De Podcast Samen Opleiden is voor iedereen die professioneel te maken heeft met opleiden en professionaliseren binnen het onderwijs. In deze bonusaflevering voor De week van Samen Opleiden spreekt gastvrouw Marceline Schopman, kort maar krachtig, met vertegenwoordigers uit de verschillende onderwijskoepels over kansen, uitdagingen en beoogde successen van Samen Opleiden. Het centrale thema: de lerende leraar in de schijnwerpers.

Overzicht eerdere afleveringen

 


Nieuws 24 november 2020

Terugblik | Online themabijeenkomst Samen Opleiden en inclusief onderwijs

Op 19 november 2020 vond de online themabijeenkomst ‘Samen Opleiden en inclusief onderwijs’ plaats. De bijeenkomst begon met een welkomstwoord […]

Meer lezen »

Nieuws 17 november 2020

Kennisgedreven werken | Onderzoekbeurzen voor leraren in het vo

Bent u leraar en wilt u zich verder verdiepen door onderzoek te doen naar een vakdidactisch of ander onderwerp? Of […]

Meer lezen »