vo
Praktijkvoorbeelden

De rol van de onderzoekscoördinator | Drie portretten

Om een professionele leercultuur te stimuleren hebben verschillende scholen onderzoekscoördinatoren aangesteld. Aan het woord is Anje Ros, lector Goed leraarschap, Goed leiderschap van Fontys Hogeschool Kind en Educatie. Drie onderzoekscoördinatoren uit het voortgezet onderwijs vertellen over de praktijk: wat houdt hun functie in? En welke uitdagingen zien zij voor de toekomst?

Gerelateerde items

vo
Publicaties & Links
Werk maken van Strategisch HRM

“Ondersteun de professionele ontwikkeling van medewerkers en geef teams professionele
ruimte.” Dit is een van de tien opdrachten aan bestuurders en schoolleiders die zijn opgenomen in het geheel herziene katern over strategisch personeelsbeleid in het vo. Het katern biedt besturen en scholen geen blauwdruk voor strategisch personeelsbeleid, maar een compact overzicht van onderliggende uitgangspunten, werkende principes en concrete handvatten. [september 2019]

po
Publicaties & Links
Functiebeschrijving Coördinator Werkplekleren

Beschrijving taakinhoud Coördinator Werkplekleren. Van: MijnPlein

po
Publicaties & Links
Communicatiekaarten

Van alle actoren die betrokken zijn bij het OidS zijn de taken en verantwoordelijkheden, alsook de communicatie en professionalisering beschreven. Van: Partnerschap OIDS

vo
Kwaliteitsreeks
Professionele ontwikkeling van leraren in de context van de opleidingsschool

Dit katern legt de verbinding tussen inzichten vanuit het HRM-beleid en de professionele ontwikkeling van leraren gedurende de loopbaan. Het reikt bouwstenen aan waarmee opleidingsscholen een gemeenschappelijke basis kunnen creëren voor ‘een cultuur van leren’. Van: Ton Roelofs.