Presentaties gegeven op het Veloncongres 16 en 17 maart in Amsterdam vanuit ons VSLS-project. Van: Academische Basisschool Utrecht-Amersfoort / HU pabo ITT Samenwerking Opleiding & Scholen
Onderzoeksverslag: welke competenties worden verwacht m.b.t. omgaan met verschillen van startbekwame docenten en van docenten die drie jaar werkzaam zijn?
In hoeverre is de didactiek ter bevordering van zelfregulatie en de hierbij horende coaching een geschikte methode om lessen zo in te richten dat de docent minder doceert en meer begeleidt en coacht op zelfregulerend leren en metacognitie, zodat er meer inzicht ontstaat bij de docent op het gebied van de vaardigheden bij de leerling?
Deze Toolbox bevat allerlei praktische materialen om docenten te helpen met onderpresterende leerlingen. Het bevat bijvoorbeeld een meetinstrument dat gebruikt kan worden om een individuele leerling of een groep leerlingen in beeld te brengen.
Een manier om met verschillen om te gaan. Leerlingen werken met behulp van de studieplanner zelfstandig aan de leerstof. Bepalen zelf de inhoud van de les. Leerlingen kiezen een leerroute. Beslissen of ze de klassikale instructie van de docent volgen.