PO

Onderzoeksagenda | Partnerschap Opleiden in de School Twente West

Twee voorbeelden van de Onderzoeksagenda’s van basisscholen binnen de opleidingsschool Partnerschap Opleiden in de School Twente West – AOS Twente – iedereen leert – iedereen onderzoekt.

Gerelateerde items

Tools & scans
28 januari 2025

Academisch geschoolde leraren dragen bij aan een onderzoekende cultuur, versterken schoolontwikkeling en stimuleren een kritische houding binnen teams. Om hen optimaal te begeleiden en positioneren, ontwikkelde het Platform Samen Opleiden & Professionaliseren een gesprekstool. Deze tool biedt vier persona’s en praktische richtinggevers om partnerschappen te ondersteunen bij het opleiden, begeleiden en leren van academische studenten […]

Praktijkvoorbeelden & interviews
23 november 2023

Het aspirant partnerschap ‘Samen opleiden van academische leraren’ richt zich op studenten van de Academische lerarenopleiding primair onderwijs (ALPO). Naast het primaire doel: uitstekende academische leraren opleiden, wil dit partnerschap de onderzoekende cultuur in het basisonderwijs versterken omdat dit bijdraagt aan de kwaliteit van het onderwijs. Doelen die elkaar versterken, stelt programmaleider Zita Albon. “Als […]

Publicaties & links
25 november 2020

In het primair onderwijs willen steeds meer scholen en schoolbesturen aan de slag met kennis uit (praktijkgericht) onderzoek. Zo kunnen ze de kwaliteit van hun onderwijs verbeteren. Om scholen en besturen op weg te helpen met evidence-informed onderwijs, is er nu de praktische startnotitie ‘Sleutels voor evidence-informed werken’ van het Platform Samen Onderzoeken.

Publicaties & links
6 november 2019

Deze publicatie geeft een overzicht van de belangrijkste opbrengsten van drie jaar Werkplaats Diversiteit, variërend van visies op Diversiteit en praktijkonderzoek tot resultaten van onderzoek naar de Werkplaats en van onderzoeksprojecten door twaalf leerteams.