MBO
PO
VO

Publicatie | Kwaliteitskader Samen Opleiden & Inductie en werkwijze peer review

Het kwaliteitskader beschrijft de basiskwaliteit van Samen Opleiden en Inductie en geeft partnerschappen handvatten voor de verdere ontwikkeling hiervan. Aan de hand van het kwaliteitskader organiseren partnerschappen peer reviews.

Gerelateerde items

Praktijkvoorbeelden & interviews
7 april 2022

Op 26 januari 2021 hebben Dirkje Zwama van partnerschap Arnhem & Achterhoek en Pettra van Beveren van de Nieuwe Opleidingsschool Amsterdam (NOA) meegedaan aan de pilot rondom ontwikkelingsgerichte peer reviews. Een jaar later zitten ze weer bij elkaar. Dit keer in een peer review die ze zelf hebben georganiseerd.

Publicaties & links
7 april 2022

Onderzoek naar hoe Samen Opleiden & Professionaliseren (SO&P) het best kan worden vormgegeven om te komen tot 100% opleiden van studenten tot leraar via SO&P.

Publicaties & links
1 februari 2022

Wil je als erkend partnerschap meewerken aan het verkennen van de nieuwe werkwijze voor de ontwikkelingsgerichte peer review, je verdiepen wat daarbij komt kijken en de opbrengsten delen met andere partnerschappen? Meld je dan aan voor de pilots die we in 2022 hiervoor organiseren.

Publicaties & links
20 januari 2022

Het ontwikkelteam Kwaliteit van Samen Opleiden & Inductie en peer review bestaat uit een schrijfgroep en een expertgroep en wordt ondersteund door het Platform Samen Opleiden & Professionaliseren. Het ontwikkelteam werkte in 2019 aan het realiseren van een kwaliteitskader en werkwijze voor peer review samen opleiden & inductie.

Lerende leraar

Het partnerschap Samen Opleiden heeft een gezamenlijk en gedragen beeld van het beroep van leraar en heeft dat vertaald in een visie op het leren en opleiden van leraren. Deze visie heeft betrekking op de wijze waarop de leraar een bijdrage kan leveren aan het leren van leerlingen en aan het functioneren van de school. Op basis van het beroepsbeeld zijn toetsbare doelstellingen uitgewerkt voor het opleiden van aankomende leraren, en voor de verdere ontwikkeling van de leraar als professional gedurende de loopbaan.

Bekijk thema