Op 26 januari 2021 hebben Dirkje Zwama van partnerschap Arnhem & Achterhoek en Pettra van Beveren van de Nieuwe Opleidingsschool Amsterdam (NOA) meegedaan aan de pilot rondom ontwikkelingsgerichte peer reviews. Een jaar later zitten ze weer bij elkaar. Dit keer in een peer review die ze zelf hebben georganiseerd.
De Kritische Reflecties van vijftien partnerschappen Samen Opleiden & Professionaliseren uit po, vo en mbo zijn geanalyseerd. In de Kritische Reflectie formuleren partnerschappen hun ontwikkelvragen als basis voor de ontwikkelingsgerichte peer reviewdag en geven zij context en toelichting. De analyse biedt inzicht in de thema’s die aan bod komen in de Kritische Reflecties en geeft […]
De commissie beoordelingsgerichte peer review van DUS-I heeft het evaluatieverslag van een groot aantal beoordelingsgerichte peer reviews gepubliceerd. Dit verslag geeft inzicht in de ervaringen en voortgang van de 13 aspirant-partnerschappen die in 2020 zijn gestart. Daarnaast zijn begeleidingsgesprekken gevoerd met partnerschappen die in 2021 en 2022 zijn begonnen.
Deze notitie biedt, binnen de context van Waarborg 1 uit het Kwaliteitskader Samen Opleiden & Inductie, inzicht in de visie op leren en opleiden. Aan de hand van voorbeelden wordt het onderscheid tussen leren (het proces van de leraar-in-opleiding) en opleiden (de rol van de opleiders) uitgelegd. De notitie benadrukt het belang van een gezamenlijk […]
In dit webinar gaat Miranda Timmermans, lid van de schrijfgroep en lector Samen Opleiden & Professionaliseren aan de Marnixacademie, in op de ontwikkelingsgerichte peer review, de duiding van de waarborgen en de meerwaarde van dialogische gespreksvoering. Het webinar is in eerste instantie bedoeld voor de panelleden van het bezoekend panel, maar is ook interessant en […]
Als er sprake is van een kwaliteitscultuur hebben alle betrokken binnen het partnerschap Samen Opleiden oog voor kwaliteit en wordt vanuit een gedeelde visie in een open dialoog met alle actoren gewerkt aan de verbetering van kwaliteit binnen het partnerschap. Dit betekent dat regelmatig een open gesprek wordt gevoerd over aandachtspunten, waarin het geven en ontvangen van feedback centraal staat.
Bekijk thema