Beschrijving taakinhoud Coördinator Werkplekleren. Van: MijnPlein
In de opleiding van leraren speelt de werkplekbegeleider een sleutelrol. Volgens leraren in opleiding is deze begeleider zelfs de belangrijkste factor in hun ontwikkeling tot leraar. Maar hoe zorg je ervoor dat werkplekbegeleiders ook daadwerkelijk zijn toegerust voor die rol? En hoe kunnen zij zich ontwikkelen tot werkplekopleiders? Dit katern in de reeks van het […]
Binnen een partnerschap werken verschillende actoren samen ten bate van het leren van (aanstaande) onderwijsprofessionals. Maar wie doet nu wat en waarom? Hoe kom je tot een gezamenlijke meerwaarde? Het Platform heeft een innovatieve tool ontwikkeld in de vorm van een spel, dat partnerschappen ondersteunt in het denken en handelen rond de actoren in het […]
Bij het Samen Opleiden en de inductie van startende leraren komt ook HRM om de hoek kijken. In deze podcastaflevering spreken Martiene Enserink, coördinerend schoolopleider van opleidingsschool Landstede MBO in de regio Zwolle, en Tommer Franken, opleidingscoördinator binnen het VO-partnerschap NOD Haaglanden, met gastheer Joep Stassen over hun inzichten en ervaringen met het verbinden van HRM en inductie. Die verbinding wordt in deze twee partnerschappen op verschillende manieren vormgegeven.
In het kader van het 45-jarig jubileum publiceert Velon De Staat van de Lerarenopleider. Een online uitgave over de lerarenopleider en de beroepsgroep anno 2020.