7 oktober 2020

De week van Samen Opleiden | In gesprek met Han van Krieken, VSNU

In  De week van Samen Opleiden (5 t/m 9 oktober 2020) spreekt gastvrouw Marceline Schopman, kort maar krachtig, met vertegenwoordigers uit de onderwijskoepels over kansen, uitdagingen en beoogde successen van Samen Opleiden. Het centrale thema: de lerende leraar in de schijnwerpers.

Han van Krieken is woordvoerder vanuit het lerarendossier van de Vereniging van Universiteiten (VSNU). Hij benoemt onder andere de waarde van universitair opgeleide leraren in de mix van een onderwijsteam in het vo en juist ook in het po en mbo. Verder spreekt Han over het gericht aanbieden van onderwijs aan instromers vanuit allerlei loopbanen en het verder leren tijdens de inductiefase en daarna: een leven lang leren.

Luisteren


Luister mee: direct online of via Spotify, Apple Podcasts (iTunes) of Stitcher.

Interessant?

Deel deze aflevering met anderen en abonneer u op ons kanaal in uw app. De volgende aflevering vindt u ook in de eerstvolgende nieuwsbrief en op de website van het Platform Samen Opleiden & Professionaliseren.

Podcast Samen Opleiden

De Podcast Samen Opleiden is voor iedereen die professioneel te maken heeft met opleiden en professionaliseren binnen het onderwijs. In deze bonusaflevering voor De week van Samen Opleiden spreekt gastvrouw Marceline Schopman, kort maar krachtig, met vertegenwoordigers uit de verschillende onderwijskoepels over kansen, uitdagingen en beoogde successen van Samen Opleiden. Het centrale thema: de lerende leraar in de schijnwerpers.

Overzicht eerdere afleveringen

 


Nieuws 22 november 2021

Terugblik webinar | Samen innoveren met impact

Tijdens het webinar ‘Samen innoveren met impact’ op 19 november 2021 jl. vertelden Henderijn Heldens en Anje Ros over de […]

Meer lezen »

Nieuws 15 november 2021

Blogs Expeditie Lerarenagenda | Adaptief vermogen in de context van het veranderende beroepsbeeld

Expeditie Lerarenagenda onderzoekt hoe leraren, teams, scholen, opleidingen en beleid navigeren naar het toekomstig leraarschap van morgen. In het eerste […]

Meer lezen »